Solaris veya Atasun Optik’ten Alışveriş Yapmadan Mutlaka Okumanızı Rica Ederim


Annem hep der ki ucuz alacak kadar zengin değilim. Çok haklı. Ben de aslında genel olarak en ucuzu yerine ortalama olanı tercih ederim. Fakat bazen arkadaşlarıma uyup daha uygun varmışın peşine düşünce maalesef her defasında gol yiyorum.

Hikaye bir güneş gözlüğü hikayesi. 17 Haziran’da Solaris’ten (Atasun Optik) güneş gözlüğü aldım. Alırken hem fatura hem de sevkiyat adresi sormaktaydı, ürünü hediye aldığım için fatura adresi İstanbul, teslim adresi Yalova olarak belirttim.

Aradan 5 gün geçti, ürün İstanbul’a geldi. Müşteri hizmetleri ürünü kabul etmeyin iade edin yeniden sipariş oluşturun dedi. Tabi ki gözlük o kadar da ucuz olmadığından kredi kartımdan bu meblayı tekrar bloke etmek istemedim ve ürünü kendim Yalova’ya kargoladım.

Gözlükler olmadı, 28 Haziran’da iade için Solaris’in sitesine girdim, sitede iade kargosunu gönderenin ödediği yazıyordu.

Tamam dedik, ücreti cebimizden ödedik (kargo fiyatları da arşa varmış maşallah) iadeyi gönderdik. Geçen Pazartesi günü siteden iade durumunu kontrol ettiğimde ürün durumu kısmının hala bekliyor olduğunu gördüm. Kargo takipte ise teslimatın yapıldığını görüyordum.

Müşteri hizmetlerini aradım, sistemlerinde arıza varmış. Ertesi gün aradım, sorun yoktur ya teslim alırsınız kadar laubali bir yanıt aldım. Yine aradım sistemde bakım var dendi, yine aradım bekliyor görünebilir ama 14 gün içinde iade ederler dendi. Kısacası müşteri hizmetleri müşteriye hizmet vermemek yeminiyle kurulmuş dedirtti bana.

Sorularıma yanıt ararken siteyi kurcalıyorum tabi, bir de baktım iadeyi ücretsiz alıyorlarmış! Ama bu bilgi iade oluşturma ekranında yok! Tabi daha da sinirlendim.

Saatler 6 Temmuz’u gösterirken, sitelerindeki bu şaibeli bilgilerle birlikte, kesinlikle iademe dair bilgi alamadığımı, kimsenin doyurucu bilgi sağlamadığını acilen iademin ödenmesini bir de mail ile ilettim.

Ayın 12 si oldu, hala mailime bile dönen olmadı. İade durumu hala bekliyor.

Konuya çare bulmak adına Atasun CEO’su Nihat Bey’e ulaştım. Sağolsun bir arkadaşa 1 saat içinde arattı. Arayan arkadaş da dersine hiç çalışmamış. İnsan aramadan evvel sistemden gelen mailleri veya iade talebi mesajlarını veya çağrı merkezi görüşmelerini kontrol etmez mi? Hayır etmemiş.

Dün gece Nihat Bey’in direktifiyle olsa gerek iade ödemem yapıldı.

Gel gelelim ben ‘şikayetim var’ sitesine de not düşmüştüm. Bugün ise yeniden çağrı merkezi aradı. İadem yapıldı, haberleri yok. Sistemlerinden bakmak istedi göremedi! Nasıl bir sistemse bu?

Kısaca alışveriş yapmayı geçin, bu şirkette çalışmayı bile hayal edemiyorum. Allah cümlesine sabır versin.

Başta dediğim gibi üç kuruş çok olsun, başınız ağrımasın.

Yorum bırakın