Kaplumbağa’ya Sormuşlar


Evet hikaye böyle başlıyor; kaplumbağa’ya sormuşlar, ‘buradan karşı köye kaç günde gidersin?’ diye. Kaplumbağa da ‘Yağmuru, çamuru, yokuşu, inişi, rüzgarı, yokuşu hesap ettim, en fazla 3 günlük yol ama ben 6 günde giderim.’ demiş.

6 gün geçmiş, kaplumbağa karşı köye varamamış. Arayıp bulmuşlar kaplumbağayı, ‘Hayrola? Sen 3 günlük yolu 6 günde bile gelemedin? Ne oldu?’ demişler.

Kaplumbağa, ‘Ben inişi, çıkışı, yağmuru, yokuşu hepsini hesap ettim de yoluma çıkan kötü insanları hesap etmedim.Ne zaman hızla ilerlemeye başlasam onlar beni tutup ters çevirdiler. Düzelip yoluma devam etmem işte bu nedenle uzun sürdü.’ demiş.

Ne kadar hayat gibi, hatta kariyer gibi değil mi.. Siz hedefler koyuyorsunuz, hatta aksilik payı bile koyuyorsunuz bu hedeflere. Birileri sizi oyalıyor, veya tepeliyor. Siz bazen hedefinize aksilik payı koyduğunuz sürede bile varamıyorsunuz. Peki ne yapmak gerek?

Ben de bilemedim 🙂 Bir Türk atasözü der ki “buna da şükür” 🙂