Bireysel İngiltere Vizesi Başvurusu-Acentesiz


Merhabalar,

İngiltere vizesi için acente kullanmak daima bir çözüm. Ancak zaten biyometrik foto ve parmak izi vermeye taaa Şişli’ye gideceğinizi göz önüne alırsak acenteye aracı ücreti vermemek pek ala cazip bir yol olabilir.

Benzer şekilde, ben acentesiz yapabilir miyim diyerek kolları sıvadım. Sonuç, vize işi başarıyla tamamlandı. Paylaşılmayan bilginin değeri yoktur diyerek, nasıl yapıldığını adım adım yazmak istedim.

Adımları yazmadan evvel, başvuru süreci için iyi seviyede İngilizceniz olması, başvuru formunu doldurmanıza ve diğer bilgileri anlamanıza yardımcı olacaktır. Zira başvuruyu direkt “gov.uk” den yapıyoruz..

Anlatacağım adımlar, emekli öğretmen (memur) olan annem için ve davetiye mektubu ile aile ziyareti için yapıldı. Yani UK’de yaşayan abimin davetiyesi ile anneme Turist Vizesi aldık. Gelelim adımlara:

1.Adım: gov.uk adresinden vize tipinizi seçerek yaklaşık 2 saatinizi alacak vize başvuru formunu dolduruyorsunuz.

Bu aşamada, başvuru yaptığınız kişinin pasaport ve TC kimlik bilgileri, e-devlet şifresi, davet eden kişinin açık adres bilgileri, oturma izni ve pasaport bilgileri ve tabi ki vize bedelini ödeyebileceğiniz kredi kartınız yanınızda bulunmalıdır. Bu arada ne kadarlık vize alacağınıza da karar vermelisiniz (6 ay-2 yıl-5 yıl-10 yıl şeklinde baremler var). Talep edeceğiniz vize süresine göre vize ücreti ödeceyeceksiniz. Detaylara gov.uk’den ulaşabilirsiniz.

Başvuruda neler soruluyor derseniz, başvuracak kişinin kimlik ve ikamet bilgilerinden başlıyor, anne-baba bilgilerine, mesleğine, davet eden kişinin pasaport ve oturum bilgilerine, başvuru yapacak kişinin yıllık gelir bilgilerine, ek gelir detaylarına varana kadar aklınıza gelecek bir sürü bilgi soruluyor.

Önemli olan tüm bilgilere doğru yanıtları yazmanız. “Vay ben şunu biraz abartayım, gelirimi şöyle göstereyim” gibi bir riske girmeyin derim. Kaldı ki biz girmedik ve vizeyi aldık.

Bu uzun formda tüm sorulara net ve doğru cevaplar verdiğinizden emin olup, oturum kaydı da yaparak form sürecini sonlandırıyorsunuz (kaydediyorsunuz). (Bununla birlikte başvuru formunun bir pdf kaydını bilgisayarınıza kaydetmeniz fena olmayabilir – ne bilgi vermiştim diye düşünmek yerine bu forma dönüp bakarsınız.)

2.Adım: Formu kaydettikten sonra kayıt da yapmıştınız, bir mail gelmişti. Bu mail de cepte duruyor. Devam eden ekranda çıkan vize bedelini kredi kartınızdan ödeyip, ödendi dekontunun pdf kaydını alıyorsunuz- BU ÖDEME FORMUNUN PDF’i ÖNEMLİ.

Ve ödeme yaptığınıza dair bir mail daha aldınız. Bu da dursun.

Bir de bu arada checklist gelecek karşınıza. Bunun da mutlaka çıktısını alın. Sadece bu evrağın kendisini teslim alacaklar. Gerekli bilgileri doldurup imzalayın ve başvuru merkezine yanınızda götürün.

3.Adım: Ödemeden sonra TLScontact’a bir kayıt yapmalısınız. Kaydı yaptığınızda TSLcontact’tan kaydı yaptığınıza dair bir mail gelecek.

4.Adım: TLScontact’ın randevu sitesinden randevunuzu alacaksınız. Ücretsiz randevu alın, yok yere ücret ödemeyin. Biz pasaportu gidip almak istemediğimiz için 2023 Şubat ayında 260 TL pasaport geri gönderim ücreti ödedik. Bu kadar.

Bu adımı tamamladığınızda da randevu tarihinizi belirten bir mail daha gelmiş olacak.

5.Adım: Aşağıdaki evrakları hazırladığınızdan emin olduktan sonra artık sisteme evrakları yüklemeniz gerekli. Şayet yüklemezseniz, vize merkezine gittiğiniz gün 650 TL’cik karşılığında sizin için yüklerler..! Ki başvuru merkezindeki ukala arkadaşın 1 belgede olsa 1000 belge de olsa 650TL şeklindeki avam açıklaması ile sinirlenmeye de hazır olun.. Bir başka önemli kısım, maalesef hangi belgeleri yüklediğinizin dökümünü vermiyor site. Bu nedenle tek tek doğru belgeleri sakince yükleyin. Kaydet dedikten sonra dönüp düzeltme hakkınız yok. Bu nedenle tek seferde doğru belgeleri yükleyecek şekilde hazırlık yapın.

İlk gelen maillerden biri gov.uk’den oturum açma detayları mailiydi. Bu mailde

Use this link to sign in to your application yazısının altındaki linke tıkladığınızda sizi TLScontact sitesinde upload ekranına yönlendirecek. (bu link hangi maildeydi çok emin değilim ben de can havli ile vize merkezi randevusundan 1 gün evvel maillere tek tek bakıp bulmuştum ama gelen maillerden birinin içinde gizli! idi – yanlış maili referans verdiysem affola)

Başvuru sahibine ait belgeler:

  • 4C Emekli Maaş Bilgileri (e-devlet’ten alınacak)
  • Adli Sicil Kaydı -İngilizce (aslında ihtiyaç olan evraklarda yoktu ama ben e-devletten ingilizce olarak çıkardım ekledim fazla belge göz çıkarmaz diye 🙂 )
  • Başvuru sahibinin hesap bilgilerini gösterir banka evrakları- ıslak imzalı versiyon olmalı ve bankacının imza sirküleri mutlaka olmalı (banka hesabında yakın zamanda yatmamış min 20bin TL olması tercihmiş, ben böyle bir hesap iletmedim)
  • Başvuru sahibinin TC kimlik taraması
  • Başvuru sahibinin üzerine kayıtlı araç varsa ruhsat fotokopisi ve varsa taşınmazların tapu görüntüleri
  • Nüfus kayıt örneği (bu belgede davet eden kişi ile olan bağı gözlenebilmeli) (e-devlet)
  • Başvuru sahibinin pasaport görüntüsü
  • Başvuru sahibinin SGK tescil ve hizmet dökümü (e-devlet)
  • Vize masrafını ödediğinize dair belge

Davet eden kişiden gelecek belgeler:

  • Davetiye
  • Davet eden kişinin pasaport ve oturum belgesi görüntüleri
  • Son 4 aylık geri dönük hesap hareketleri (UK deki aktif kullandığı hesabı)
  • Varsa 4 ay geri dönük kredi kartı ekstreleri
  • 4 ay geri dönük maaş bordroları

Bu belgeleri sisteme yükledikten sonra randevunuza gidiyorsunuz. Görüşmeye girmeden, kargo için ödemenizi orada yapıyorsunuz. Ve görüşmede parmak izi verip fotoğrafınızı çektirip, pasaportunuzu ve checklist’i görevliye teslim ediyorsunuz. Artık haber gelmesini mailinizden takip edebilisiniz.

Şöyle bir notum var, biz tüm evrakların çıktısını alıp görüşmeye gittik ama kimse ne evraklara baktı ne de evrak aldı. Diğer bir notum da evrakların translate edilmesi gerektiğinde dair okuyacağınız notlar. Ben hiçbir evrağı translate etmedim. Hepsinin türkçesini ve ıslak imza gerektirenleri de ıslak imzalı halini yine türkçe haliyle yükledim. Sadece yukarıda da belirttiğim gibi sabıka kaydını sistem ingilizce veriyordu ki gereken evraklar içinde yoktu. Onu ingilizce yükledim.

Umarım hatırladığım kadarıyla yazdığım süreç size de yardımcı olur. Ben başvuru yaparken hiçbir bilgi bulamadım tamamen kendi kendime süreci tamamlamaya çalıştım. Birilerine kılavuz olabilmek adına da bu yazıyı hazırladım.

Bu arada TSLcontact sık sık süreci revize ediyormuş. Bu başvuruyu Şubat 2023 te yaptım, ve kaleme aldım. İleri bir tarihte iseniz süreçte değişiklikler yapılmış olabilir..

Bol şans, şimdiden iyi ziyaretler 🙂

1 thoughts on “Bireysel İngiltere Vizesi Başvurusu-Acentesiz

Yorum bırakın